НЭГҮҮН МЭДЭЭ
ҮҮНИЙГ Л “ШИНЭ СЭРГЭЛТ” ГЭХГҮЙ БОЛ ЮУГ СЭРГЭЛТ ГЭХ ВЭ?

Х.Хэрлэнтэй “УБТЗ” нэг жилийн дотор юу болж өнгөрөв? Х.Хэрлэн болон түүний багийг “төмөр замын түгжрэлийн үе” угтсан гэж хэлж болно. Түгжрэлийг зөв оношлож “эмчлэх”-ээс ажил нь эхэлсэн. Үүнийг яаж хийсэн бэ? Өнгөрсөн оны 11 дүгээр сарын 28-нд БНХАУ цар тахлын халдварыг хумих зорилгоор төмөр замаар зөвхөн чингэлэгтэй ачаа авна гэсэн “тээг” тавьсан. Энэ нь галт тэрэг солилцоог огцом буурахад хүргэж УБТЗ-ын тээврийн орлого тасарч санхүүгийн эрсдэлд орчихоод байв. Ингээд шинээр томилогдсон “УБТЗ”-ын удирдлагын баг маш хурдан хугацаанд ажилдаа дасах, менежментийн хурд, “маневр”-ийг харуулах шаардлагатай болсон. Замын-Үүд-Эрээн өртөө хоорондын хоногийн галт тэрэг солилцоо 4-хөн болтлоо буураад байсан үе шүү дээ. Хятадын талтай тогтмол цахим уулзалтууд хийж баахан албан бичиг “шидэлсээр” ердөө 20-хон хоногийн дотор буюу 2022 оны 1 дүгээр сарын 19-нөөс эхлэн хоногт 10 галт тэрэг болгон нэмэгдүүлсэн. Үүнээс найман сарын дараа хоногт 14 галт тэрэг, өнгөрсөн сараас эхлэн хоногт 15 галттхэрэг солилож УБТЗ-ын тээврийн орлогын алдагдлыг бууруулж улсын хэмжээнд экспортын тээврийн хэмжээг нэмэгдүүлж ямар ч байсан “түгжрэл”-ийг зассан юм. Х.Хэрлэнг “төмөр замчин биш” гэсэн гоочлол ч ажлын үр дүнг нь хараад намдаж ямаршуухан менежер болохыг нь харлаа. “Газар дээр нь” гэдэг шиг Замын-Үүд өртөөн дээр нь бараг дөрвөн сар өртөө, зөрлөгийн замыг тэгнэж саатчихаад байсан 1100 задгай вагонд ачсан экспортын нүүрсийг бүтэн 8 сарын “хориг” тавьчихаад байхад нь Хөх хотын төмөр замын компанитай ярьж тохирсноор Эрээн өртөөнд хүлээлгэж өгөх асуудлыг яаралтай шийдвэрлэв. Үр дүнд нь 71500 тонн нүүрс хаягдал болж олон компанийг өр төлбөрт орох эрсдлээс хамгаалсан. Үүнтэй зэрэгцүүлэх Хятадын төмөр замын нарийн царигийн вагонд Хятадын эзэмшлийн чингэлгүүдийг ачих болсноор галт тэрэг солилоцоог нэмэгдүүлж, импортын чингэлгийн вагоны хангалтыг сайжруулах нөхцөл бүрдсэн. Тяньжин дахь түгжрэлийг хэрхэн оношилж эмчлэв? Гэвч “Байхгүйн зовлон” өргөс авсан мэт алга болохгүй учраас “түгжрэл” үргэлжилсээр. Тяньжинд бөөгнөрсөн импортын чингэлгийг яаралтай татан авах үүргийг Засгийн газар, ЗТХЯ-наас өгсний дагуу дахиад “шуурхай” маневрын төлөвлөгөөгөө зурж ажилласнаар өнөөдрийн байдлаар 619 галт тэргээр 61894 чингэлэг тээвэрлээд байна гэсэн дүн мэдээтэй байна. Тяньжинд хуримтлагдсан чингэлгийн тоо 1310 болтлоо буурч хэвийн түвшинд хүрэх нь энэ. Үүнийг хийхдээ Гаалийн ерөнхий газар, Тээвэр зуучуудын холбоо болон хувийн вагонтой ААН-үүдтэй хамтарч ажиллаж чадсаны дүнд өнөөдрийн байдлаар импортын чингэлгийн тээвэрт УБТЗ-ын 515 вагон, хувийн эзэмшлийн 1230 вагон, транзит тээврийн 1390 вагоныг ашиглаж байна. Ингэснээр УБТЗ-аар тээвэрлэгдэж байгаа импортын чингэлэгтэй ачаа өнгөрсөн жилүүдийнхтэй харьцуулахад 178 хувиар, энэ 10 дугаар сарын байдлаар өнгөрсөн оны мөн үеийнхээс 18.5 хувиар өссөн үзүүлэлттэй байгаа нь УБТЗ-ын хамт олон эдийн засгийн хүндрэлийн “халуун цэг” дээр ажиллаж байгааг харуулж байна. “УБТЗ” ХНН-ийн хувь нийлүүлэгч байгууллагуудын олон жил ярьсан тээврийн тарифыг индексжүүлэх замаар санхүүгийн алдагдлыг багасгах, улмаар ашигтай ажиллуулах асуудлыг Х.Хэрлэнгийн багийнхан бодит ажил хэрэг болгож энэ оны 3 дугаар сарын 27-ноос эхлэн 11 төрлийн тээврийн тарифыг индексжүүлэн нэмэгдүүлсэн. Мөн энэ сарын 1-нээс эхлээд зэс, зэсийн баяжмал, экспортын нүүрс, зорчигч тээвэр гэсэн таван төрлийн тээврийн тарифыг 15-20 хувиар индексжүүлэн нэмлээ. Энэ нь тээврийн алдагдлыг бууруулах, тус байгууллагын санхүүгийн алдагдлыг олон арван тэрбум төгрөгөөр бууруулах боломж нээгдсэн гэсэн үг юм. Хос төмөр замын эхлэл Ямар ч байсан Х.Хэрлэн дарга хоёр хөрштэй учраа ололцож УБТЗ-ыг ашигтай ажиллуулах яриа хэлэлцээнд санасандаа хүрч чадаад байна. Энэ оны эхээр Хөх хотын төмөр замын дарга Дай Хунтай цахимаар уулзахдаа Эрээн өртөөг өргөтгөх, Эрээн-Жинин хоорондын төмөр замын нэвтрүүлэх чадавхийг нэмэгдүүлэх тухайгаа тохирч Замын-Үүд-Эрээн өртөөгөөр хоногт өргөн царигаар 20 хос галт тэрэг солилцох асуудлыг техникийн хувьд шийдчихсэн. Ингэснээр Замын-Үүдээр нэвтрэх манай экспортын ачааны хэмжээ 50 орчим хувиар нэмэгдэнэ. Мөн “РЖД” НХН-ийн ерөнхий захирал О.Белозёровтой 2-р сард уулзахдаа Наушки-Улаан-Үдийн хооронд замын өргөтгөл шинэчлэлийн ажлыг эхлүүлэхээр болсон. Үүний дүнд Сүхбаатар-Наушки өртөөгөөр хүлээлгэн өгөх хос галт тэрэгний тоо 10 байсан нь 14 болон нэмэгдэж Монголоор дамжин өнгөрөх тээврийн хэмжээ нэмэгдэнэ. Л.Оюун-Эрдэнийн Засгийн газрын гол “туг” болсон Шинэ сэргэлтийн бодлогод тусгагдсан Боомтын сэргэлт хүрээнд төмөр замын салбар дээрх чамлахааргүй шинэчлэл, ахиц дэвшлүүдийг үзүүллээ. Эдгээрийнх нь “оргил” нь гэвэл хос төмөр замын асуудал ажил хэрэг болж байгаа явдал юм. УБТЗ-ынхан гол төмөр замынхаа хажуугаар хоёрдогч зам барьж хос төмөр замтай болох ажлыг Замын-Үүд 2-Шаргын овоо хоорондын 14.2 км замыг хос болгохоос эхэлсэн. Мөн Замын-Үүд-Эрээний хооронд нарийн царигийн хоёр дахь замыг барьж ашиглалтад оруулахаар ажиллаж байна. Авлигыг цахимаар ялсан нь… Одоо хамгийн халуун цэг рүү оръё. Энэ бол олон хүний ашиг сонирхол, баяжиж хөлжсөөр ирсэн “замнал”-тай холбоотой “тэмцэл” байлаа гэж…Төмөр замын ачаа тээврийн захиалга гэж хамгийн их хардлага дагуулсан, хардахаас ч аргагүй авлигын халуун цэг байв. Энэ авлигатай тэмцэх ганц гарц нь хүний оролцоогүй болгох, ил тод нээлттэй дэлгэх л зам байсан. Товчхондоо гуравхан хүн ширээ тойрч суугаад л хэний ачаа тээврийг хэзээ нэвтрүүлэхийг шийддэг, бусад нь “таалалд нийцэхээ” хүлээгээд хоног тутамд талбайн хөлс төлөөд талбайн эздийг баяжуулаад хохироод хүлээж суудаг байсан. Хуваарьт арайхийн багтсан ч хэн нэгэн дарга сайдаар овоглосон захиас даалгавартайгаар шууд “дээрэмдээд” хуваарьтай вагоноо алдчихдаг байж. Тиймээс экспортын тээврийн захиалга болон ачилтын дарааллыг цахим системд шилжүүлсэн. Одоо УБТЗ-аас вагон олголт, хуваарилалтад хөндлөнгөөс ямар ч том дарга цэрэг оролцох боломжгүй зөвхөн вагон эзэмшигчдээс ачилтын захиалгыг цахимаар авч, өөрийн эзэмшлийн вагонгүй иргэн, ААН-үүд экспортын ачилт хийлгэхээр бол хувийн вагон эзэмшигчдэд хандахаас өөр гарцгүй болсон. Энэ нь авлига хүнд суртлыг арилгаж, удаан хугацаанд үндэслэлгүйгээр хөрөнгөжиж ирсэн, ашиг сонирхлын сүлбээтэй гинжин холбоог тас цохиж сандаргасан байж мэдэх ч иргэд, ААН-үүд туйлаас ам сайтай байна. Хэний ч хийж чадаагүй энэ арга барил, цахим систем өнөөдрийн байдлаар УБТЗ-аар үйлчлүүлэгч 560 гаруй байгууллага, ААН-ийг хамруулаад байгаа бөгөөд “манай ачаа хэзээ гарах вэ” хэмээн царайчилж, илүү орлого буюу авлига санал болгох бус цахимаар хуваарилсан цаг хугацаа, өгөгдсөн вагоныг бүгдэд харагдаж буй самбараас хараад түүнийгээ мөрдөж буй нь нисэх буудлын онгоц хөөрөх, буух хуваарийн нэгэн адил хэн ч зөрчих, хэнийг ч хардах хэрэггүй болгосон маш зөв алхам мөн. Хэрэв үүнийг эрт хийсэн бол нүүрс тээврийн үнэ “нисэж”, аманд багтамгүй авлигын хэмжээ өсөж хэсэг бүлэг хүмүүсийг хуульгүй мэт баяжуулахгүй л байх байж. Гэвч оройтсон ч гэсэн зөв алхмыг эхэлсэн нь сайн хэрэг. Ингээд авлигагүй аргаар экспортын тээвэр, хос төмөр замаар зөөгдөж хүнд сурталгүй, хурдан шуурхай тээвэрлэгдэн экспортын хэмжээ нэмэгдэх болсныг л “Боомтын сэргэлт”, “Шинэ сэргэлтийн бодлого” гэхгүй бол юуг “Боомтын сэргэлт”, “Шинэ сэргэлтийн бодлого” гэх вэ?

Д.ГАНХУЯГ : ТА АВТОМАШИН ЖОЛООДОЖ ЯВАХДАА УТАСАА ОРОЛДОЖ БАЙНА ГЭДЭГ НЬ “ГАР УТАС”-ААР БИШ “АЮУЛ”-ААР ОРОЛДОЖ БАЙНА ГЭСЭН ҮГ ЮМ !

Цагдаагийн байгууллагаас улсын хэмжээнд урьдчилан сэргийлэх зорилгоор олон арга хэмжээг цаг үеийн нөхцөлд зохицуулан үе шаттайгаар зохион байгуулдаг.Тэгвэл сүүлийн үед жолооч нар замын хөдөлгөөнд оролцож байхдаа гар утас хэрэглэсэнээс үүдэн амь нас эрүүл мэнд эд хөрөнгөөрөө хохирох эрсдэх тохиолдол гарч буй тул цагдаагийн байгууллагаас “Гар утас” арга хэмжээг эхлүүлжээ.Тус арга хэмжээний талаар ЗХТХА-ны урьдчилан сэргийлэх олон нийттэй харилцах мэргэжилтэн цагдаагийн ахлах дэслэгч Д.Ганхуяг аас зарим зүйлийг тодрууллаа. Сэтгүүлч :Цагдаагийн байгууллагаас урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр ямар арга хэмжээ яг одоо зохион байгуулагдаж байна вэ ? Д.Ганхуяг : Цаг үеийн нөхцөл байдалтай уялдуулан цагдаагийн байгууллагаас тодорхой төрлийн ажил арга хэмжээг тогтмол зохион байгуулан ажилласаар байгаа. Сая “ Я вган хүний гарц” хэсэгчилсэн арга хэмжээ амжилттай зохион байгуулагдсан бол одоо “ Г ар утас” арга хэмжээг зохион байгуулан явуулж эхэлсэн. Учир нь өнгөрөгч 2021 оны байдлаар л гэхэд явганаар замын хөдөлгөөнд оролцож яваад зам тээврийн осолд өртөж гэмтэж бэртсэн 1224-н хүн , амь насаа алдсан 116-н тохиолдол бүртгэгдсэн нь энэ төрлийн ажил арга хэмжээ зохион байгуулах, энэ тал дээр анхаарах зайлшгүй шаардлага үүсэж байгааг харуулж буй юм. Ийм ч учраас цагдаагийн байгууллага иргэддээ урьдчилан сэргийлэх чиглэлээр олон арга хэмжээг үе шаттайгаар зохион байгуулсаар байгаа. Сэтгүүлч : Жолооч нар замын хөдөлгөөнд оролцох үедээ “Гар утас” ашиглаж хэрэглэж буйгаас болж авто зам дээр осол аваар гарах тохиолдлол их байна гэх боллоо.Энэ үнэн үү ? Д.Ганхуяг : Тээврийн хэрэгсэл жолоодож явах үедээ гар утас болон түүнтэй ижил төстэй төхөөрөмж ашиглахыг замын хөдөлгөөний дүрмээр хориглосон байдаг. Сүүлийн үед иргэд жолооч нар тээврийн хэрэгсэл жолоодож явахдаа гар утас ашиглах зөрчил ихэссэнтэй холбоотой зам тээврийн осолд холбогдох, энэ төрлийн гэмт хэрэг зөрчлийн хохирогч, холбогдогч болох тохиолдол эрс нэмэгдэж байна. 60 км/ц хурдтай явж байгаа тээврийн хэрэгсэл 4 секундад 32 метр замыг туулсан байдаг. Гэтэл хүн гар утасныхаа фейсбүүк, твиттер, инстеграммаа шалгахдаа хэдэн секундад уншиж , шалгаж амждаг чаддаг билээ ? Та утасруугаа 4 хөн секунд анхаарахад л 60км/ц-ийн хурдтай явж байгаа тохиолдолд авто замруугаа анзааралгүй 32м замыг л туулчихсан байна гэсэн үг. Гэтэл бид утасруугаа 4 хөн секунд хараад өнгөрдөг бил үү ? Утасруугаа анхаарч буй хугацааны хирээр жолооч таны туулсан зам тэр чигтээ аюул эрсдэл дүүрэн зорчиж байна гэсэн үг. Аюул саадыг олж харлаа ч тээврийн хэрэгсэлээ бүрэн зогсоох хүртэл жолоочийн самбаачлах хугацаа, замын гадаргуу, ачаа тээш, тоормосны системийн ажиллагаа зэргээс шалтгаалаад харилцан адилгүй замыг туулж байж бүрэн зогсдог. Иймээс л өөртөө болон бусдад аюултай байдал үүсгэж тээврийн хэрэгсэл жолоодож явахдаа гар утасаа оролдохгүй байх шаардлагатай байна. Мөн явган зорчигчид зам хөндлөн гарахдаа утсаар ярих, гар утас болон түүнтэй ижил төстэй тоглоом, хэрэгсэл оролдож ширтэх, зохицуулагчийн шүгэлийн чимээ, бусдын дуут дохио анхааруулгыг сонсох боломжийг хязгааралсан чихэвч зүүх, ном сонин зэргийг уншихыг бас хориглосон байдаг. Гар утсаа оролдож яваад авто зам дээр үүрэг гүйцэтгэж байсан цагдаагийн алба хаагчийг дайрсан тохиолдол ч гарч байсан шүү дээ. Сэтгүүлч : Сүүлийн үед ноцтой зам тээврийн осол их гарч иргэдийг талцуулсан, бухимдуулсан байдал үүсээд байна л даа . Тэгэхээр осол ихээр бүртгэгдэх болов уу ? Эсвэл иргэд зам тээврийн осолд илүү анхаардаг эмзэглэдэг болов уу ? Д.Ганхуяг : Зам тээврийн осол иргэдийн анхаарлын төвд орж ирж байгаа нь маш сайн хэрэг юм. Ер нь бол зам тээврийн ослоор жилд дундажаар 450-500 орчим хүн амь насаа алдаж 2500-2800 орчим хүн гэмтэж бэртэж хөдөлмөрийн чадвараа түр болон бүрэн алдах тохиолдлууд бүртгэгддэг. Зөвхөн чиглэлийн байгууллага нь бус хүн бүр энэ сэдвийг ярьж, сэргийлж, буруутай нь тэмцэж байж бид энэ олон үхэл хагацал, аюул саадыг зайлуулж чадна. Учир нь энэ сэдэв бол хүн бүрт хамаатай асуудал шүү дээ. Техник технологи хөгжсөн өнөө үед бид нэгэн зэрэг хэд хэдэн техник технологийг зэрэг ашиглаж болж байна. Гэхдээ хэзээ ч хамтад нь ашиглаж болохгүй хоёр зүйл бол “Автомашин жолоодох ,,,Гар утас”-аа ашиглах хоёр юм. Та автомашин жолоодож явахдаа утасаа оролдож байна гэдэг нь гар утас-аар биш “Аюул”-аар оролдож байна гэсэн үг юм. Сэтгүүлч : Мэдээллийг тодруулан хүргэсэнд баярлалаа.Танд амжилт хүсье Д.Ганхуяг : Баярлалаа та бүхний ажилд ч бас амжилт хүсье. ХЭЗЭЭ Ч ХАМТАД НЬ АШИГЛАЖ БОЛОХГҮЙ ХОЁР ЗҮЙЛ БОЛ “АВТОМАШИН ЖОЛООДОХ ,,,ГАР УТАС”-АА АШИГЛАХ ХОЁР ЮМ

ГАДААДЫН ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАГЧДЫГ ДЭЭРЭМДСЭН ЭРХЭМ ЭРҮҮГИЙН ХЭРЭГ НЬ ШАЛГАГДАЖ БАЙХ ҮЕД ӨМГӨӨЛӨГЧ , ПРОКУРОР НАРТАЙГАА БНСУ , БНХАУ-Д УДАА ДАРАА АЯЛЖЭЭ

Анх Ховд аймгийн Алтай сумын нутагт гар аргаар гянт болд олборлодог иргэдийн хууль бус үйл ажиллагааг таслан зогсоож тухайн газрыг хайгуулын тусгай зөвшөөрлийн сонгон шалгаруулалтын үндсэн дээр ашиглуулахаар болж гадаадын хөрөнгө оруулагч компани оролцсоноос хойш хөрөнгө оруулагчид их хэмжээний хохирол амсаад буй аж. Тэгвэл энэ цаг үед гадаадын хөрөнгө оруулагчдыг хохироож залилсан Монголчуудын хэргийг анхааралтай шалгаж байгаад талархан хохирсон хөрөнгө оруулагчид манай редакцид хандлаа. Ховд аймгийн Булган сумын харъяат Батмэндийн Мөнхтөр гэх иргэнтэй гадаадын хоёр ч хөрөнгө оруулагч хамтран ажиллахаар болж дөрвөн хүний хамтарсан компани байгуулж компанийн хувьцааныхаа 25-н хувийг эзэмшүүлэхээр тохироход Б.Мөнхтөр гэгч нь “Сонгон шалгаруулалтад шинэ компани оролцоод ялахгүй хэмээн ятгаж “Ашигт малтмалын газраас 2015.08.25-ны өдөр ашигт малтмалын хайгуулын тусгай зөвшөөрлийн сонгон шалгаруулалт зарлахад өөрийн үеэл ах, геологич Д.Цоггэрэл болон өөрсдийн дотны хүн болох Х.Г-ийн эзэмшлийн “Л.....” ХХК-ийг сонгон шалгаруулалтад оролцуулж “Ашигт малтмалын газраас ашигт малтмалын хайгуулын тусгай зөвшөөрлийг авчээ.Харин тусгай зөвшөөрлийн эхний хагас жилийн төлбөр 736 000 төгрөг, үйлчилгээний хөлс 3 000 000 төгрөг, сонгон шалгаруулалтын үнийн санал 1 050 000 000 төгрөгийг төлөх, мөн хамтарсан компани байгуулж үйл ажиллагаа эхлүүлэхэд зориулан 81 264 000 төгрөг бүгд 1 135 000 000 төгрөгийг Б.Мөнхтөр болон түүний эхнэр Хашбаатарын Уранчимэг нарын дансаар хөрөнгө оруулагчдаас авч байснаар Ашигт малтмалын хайгуулын тусгай зөвшөөрлын /дугаар ХV-019692/ -ийг “Л....” ХХК-д олгуулсан байдаг. Тус газарт зөвшөөрлийн дагуу 2016 оны 4 дүгээр сараас хайгуулын ажлыг эхэлсэн бөгөөд бүх зардлыг хөрөнгө оруулагчид гаргасаар ирсэн байдаг бол 2016.08.20-ны өдөр “Л.....” ХХК, “Талст молор” ХХК-ий хооронд гэрээ байгуулан тусгай зөвшөөрлийг “Талст молор” ХХК-д хөрөнгө оруулагчдад мэдэгдэлгүй шилжүүлжээ. Тэгвэл “Талст молор” ХХК нь гоеологч Д.Цоггэрэлийн 2013 онд үүсгэн байгуулсан 1 гишүүнтэй компани байжээ. 2017.01.09-ний өдөр компаний хувьцааны 95 хувь, гүйцэтгэх захирлыг өөртөө шилжүүлэн авч, дүрмийг шинэчлэн 2017.01.16-ны өдөр Улсын бүртгэлийн байгууллагад бүртгүүлсэн ба хувьцааг бэлэглэлээр шилжүүлэн авсан хэрнээ хуурамч гарын үсэгтэй худалдах, худалдан авах гэрээгээр бүртгүүлэн авч мөн л хууль зөрчжээ. Үүний дараа 2017.09.28-ны өдөр Ашигт малтмал, газрын тосны газраас Ашигт малтмал ашиглалтын тусгай зөвшөөрөл /MV-020930/-ийг “Талст молор” ХХК-ний нэр дээр 407.99 га газарт гаргуулан авсан ба үүгээр ч зогсохгүй 2019 оны 1 дүгээр сарын сүүлээр иргэн Б.Мөнхтөр нь гадаадын хөрөнгө оруулагчдыг илтэд айлган сүрдүүлж дарамталж эхэлжээ. Түүний энэ хууль бус үйлдлийн талаар гадаадын хөрөнгө оруулагчид Монголын хууль хүчний байгууллагад хандах гэхэд : та нар уурхайн хуучин ашиглаж байсан 1-р ам руу ор, би шинэ ам руу орно хэмээн гуйж хөрөнгө оруулагчид ч ажлаа явуулж байх нь зүйтэй гэж үзээд ажиллаж эхлэлж өөрийн амнаас 24 тонн гянт болд олборлосоны дараагаар Б.Мөнхтөр нь орон нутгийн цагдаа, хуулийн байгуулагын зарим ажилтнууддаа “үүрэг өгч” ачааг замаас саатуулан Булган сумын Цагдаагийн тасгийн хашаанд буулгуулж, манай улсад хууль журмын дагуу HG ангиллын хөдөлмөрийн визээр ажиллаж буй мэргэжилтнүүдийн оршин суух хаяг зөрүүтэй бичигдсэн зөрчлөөр Гадаадын иргэн, харъяатын газарт дуудлага өгч ажлыг зогсоолгож чадсан байна. Б.Мөнхтөр Ингээд хөрөнгө оруулагчдын ажлыг зогсоосны дараагаар тэдний 37000 литр дизель түлшнээс 17000 литрийг, 9,0 тонн тэсрэх бодисоос 8,5 тонныг зөвшөөрөлгүйгээр авч өөрийн ажилд хэрэглэн зарцуулж уурхайд хөрөнгө оруулалтаар оруулсан олон зуун сая төгрөгийн үнэ бүхий гэр байр, эд хогшил, техник, тоног төхөөрөмжүүдийг ч булаан дээрэмдэж авчээ. Тэгвэл энэ асуудлыг нь Монголын хуулийн байгууллага 2019 оны 7 дугаар сараас хойш хохирогчдын гомдлоор шалгаж байгаа гэх боловч уг хэргийг өнөөдрийг хүртэл эцэслэн шийдвэрлээгүй, мөрдөн шалгах ажиллагаа хийж байна гэх нэрийдлээр хэргийг удаашруулж, буруутай этгээдэд ял завших нөхцөлөөр прокурор, цагдаагийн байгууллагын нэр бүхий ажилтнууд хангаж өгч буй аж.Тодруулбал Б.Мөнхтөрийн өмгөөлөгч Б.Мянган (өмнө нь Ховд аймгийн ерөнхий прокуророор ажиллаж байсан) нь өөрийн найз Улсын Ерөнхий прокурорын газарт хэлтсийн даргын ажилтай Э гэгчтэй үгсэн хуйвалдаж, улмаар Баянгол дүүргийн прокурор ерөнхий прокурор Г –ээр дамжуулж, хяналтын прокурор Б нараар хэргийг хянуулахдаа хэргийг удаа дараа үндэслэлгүйгээр хэрэгсэхгүй болгох, дээд шатны прокуророороос хэргийг шалгах ёстой гээд буцаахаар ажиллагааг санаатайгаар удаашруулсан ба 3 жил “шалгасан” боловч ямар ч үр дүн гаргаагүй. Б.Мөнхтөр нь өөрийн өмгөөлөгчид болон прокурор Э нартай эрүүгийн хэрэг шалгагдаж байх үед БНСУ, БНХАУ-д удаа дараа хамт зорчсон мэдээ, баримт ч бий аж. Мөнхтөрийн өмгөөлөгч Б.Мянган Прокурорууд хэргийг шалгахдаа мэргэжлийн болон ёс зүйн ноцтой алдаануудыг удаа дараа гаргасан бөгөөд энэ асуудлыг УЕП газарт хохирогчийн өмгөөлөгч гомдол гаргаж шалгуулсан бөгөөд цагдаагийн харьяаллыг мөрдөн байцаах албанд, прокурорын харьяаллыг нийслэлийн прокурорт шилжүүлжээ. Б.Мөнхтөр гэгч нь өмгөөлөгч нартайгаа нийлэн прокурор нарт авлига өгч, тэдний хамгаалалт, ивээл дор гадаадын иргэдийг залиллах, эд хөрөнгийг завших ноцтой гэмт хэргийг ийнхүү хийжээ. Нэгүүн нэхэн сурвалжлана...

“ЭКО КОНСТРАКШ”ХХК-ИЙН ЗАХИРАЛ С.НЯМДАВААГИЙН ХҮРГЭН НЬ ЦАГДАА АХТАЙГАА ХАМТРАН БАЙРНЫ М2 ӨӨРЧЛӨН ХУДАЛДАН БОРЛУУЛЖЭЭ

“Эко констракшн” компанийн захирал С.Нямдаваагийн хүргэн Ө.Б нь өөрийн төрсөн ах болох “Цагдаагийн алба хаагч” Ө.Б -тэй хамтран орон сууцны хэмжээ /мкв/-ыг өөрчилж, бусдад худалдан борлуулжээ. Хэргийг ХУД дэх цагдаагийн хэлтэст шалгаж, прокурор нь хэргийг хэрэгсэхгүй болгож хаажээ. Гэвч дахин гомдол гаргаснаар хэрэг шалгагдаж эхэлсэн ч шалгалтын ажиллагаа удаашралтай байгаа аж. Цагдаагийн алба хаагч Ө.Б нь албан тушаалын байдлаа урвуулан ашиглаж, цагдаагийн шалгалтад нөлөөлж байж ч болзошгүй гэх мэдээлэл байна. Хэргийг тодруулбал : ХУД-ийн 17-р хороо, “Кинг товер” хотхоны 121-р байрны 209 тоот 105 мкв гурван өрөө байрыг цагдаагийн алба хаагч Ө.Б нь, төрсөн дүү “Эко констракшн” ХХК-н захирал С.Нямдаваагийн хүргэн Ө.Б нар 2022 оны гуравдугаар сард хуурамч бичиг баримт бүрдүүлэн 79,95 мкв болгон өөрчилж, ипотекийн зээлд хамруулан 280 сая төгрөгөөр бусдад зарж, хохирол учруулжээ. Энэ хууль бус асуудалд ХУД-ийн улсын бүртгэлийн эрх бүхий албан тушаалтан, прокурор, цагдаа, байрны зураг өөрчилсөн компани зэрэг маш олон хүн холбогдож байгаа ч хэргийн шалгалтын явц удаашралтай хэрэг бодитоор шударга шийдвэрлэгдэх эсэх нь “эргэлзээтэй” байгаа аж. Нэгүүн нэхэн сурвалжлана.

ОНЦ ХЭРЦГИЙГЭЭР МАНАЙ УЛСЫН ИРГЭНИЙ АМЬ НАСЫГ ХОХИРООСОН ОХУ-ЫН ИРГЭНД 15 ХҮРТЭЛХ ЖИЛИЙН ХОРИХ ЯЛ ТӨЛӨВЛӨЖЭЭ

2022 оны есдүгээр сарын 24-ний өдөр Баянгол дүүргийн 7 дугаар хорооны нутагт ОХУ-ын Буриад Улсын иргэн Д нь согтуугаар Монгол Улсын иргэн Г-ын толгой хэсэгт алхаар олон удаа цохиж, онц харгис хэрцгийгээр амь насыг нь хохироосон хэрэг гарсан. Уг хэргийг Нийслэлийн прокурорын газраас яллах дүгнэлт үйлдэн шүүхэд шилжүүлжээ.Эрүүгийн хуулийн 10.1 дүгээр зүйлийн 2.1 дэх хэсэгт хүнийг алсан бол найман жилээс арван таван жил хүртэл хугацаагаар хорих ял шийтгэнэ гэж заасан байдаг.

НАСАНД ХҮРЭЭГҮЙ ОХИН САНХҮҮ АВНА ГЭСЭН ЗАР ОРУУЛАН 25 ИРГЭНЭЭС 4 САЯ ОРЧИМ ТӨГРӨГ ЗАЛИЛСАН ХЭРЭГ ГАРЧЭЭ

Насанд хүрээгүй Н охин фэйсбүүк орчинд санхүү авна гэсэн зар оруулахад 25 хүн холбогдсон бөгөөд охин эдгээр хүмүүсийн чатыг ар гэрт үзүүлнэ хэмээн айлган сүрдүүлж 4 сая орчим төгрөг авсан хэрэг гарсан байна. Улмаар “урьдчилгаа өгөх хэрэгтэй” гэж 3 хүнээс 150.000 төгрөгийг шилжүүлэн авсан байна. Мөн чатаар харилцсан зурвасыг нь тухайн хүмүүсийн гэр бүл, ойр дотны хүмүүст тараахаар сүрдүүлж мөнгө нэхэн 24 хүнээс нийт 3.520.000 төгрөг авсан үйлдлийг Баянзүрх дүүргийн Прокурорын газраас “залилах” болон “заналхийлэх” гэмт хэрэг гэж үзэн яллах дүгнэлт үйлдэн, хэргийг шүүхэд ирүүлжээ. Шүүхээс шүүгдэгч Н анх удаа гэмт хэрэг үйлдсэн, үйлдсэн гэмт хэрэгтээ гэмшиж байгаа, гэмт хэрэг үйлдэх үедээ насанд хүрээгүй байсан зэргийг харгалзан 360 цаг нийтэд тустай ажил хийлгэх ял шийтгэж, бусдад учруулсан хохирлыг нөхөн төлүүлэхээр шийдвэрлэв. Хуульд зааснаар, нийтэд тустай ажил хийлгэх ял шийтгүүлсэн этгээд уг ялыг биелүүлээгүй бол 8 цагийн ажлыг 1 хоногоор тооцож хорих ялаар солих юм. Санамж: Энэ хураангуй нь бүрэн гүйцэд шүүхийн шийдвэр биш бөгөөд түүнийг орлохгүй, зөвхөн шүүхийн шийдвэрийг олон нийтэд ойлгомжтой байдлаар мэдээлэн хүргэх зорилготой болно. Шүүхийн шийдвэрийн хураангуй бичсэн: Баянзүрх дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн шүүгч Д.Мөнхтуяа

LAVLAGAA.E-MONGOLIA.MN СИСТЕМИЙГ НЭВТРҮҮЛСНЭЭР ИРГЭД АРИЛЖААНЫ БАНКУУДАД ЛАВЛАГАА ӨГӨХ ШААРДЛАГАГҮЙ БОЛНО

Төрийн болон хувийн байгууллагууд мэдээлэл солилцох Lavlagaa.e-mongolia.mn системийг нээсэн тухай Цахим Хөгжил, Харилцааны Холбооны Яамнаас мэдээллээИнгэснээр арилжааны банкууд иргэдээс 69 төрлийн лавлагаа, тодорхойлолтыг нэхэх шаардлагагүй болжээ. Уг системийг ЦХХХЯ, Сангийн Яамны харьяа Гааль, татварын санхүүгийн мэдээллийн технологийн төв, Монголбанк, Үндэсний дата төв, и-Монголиа академи хамтран шийджээ. -Энэхүү систем нь вэб суурьтай тул аль ч байгууллага аваад ашиглах боломжтойг Н.Учрал сайд хэлээд банк, санхүүгийн байгууллага тоон гарын үсэг, и-Монголиа аппликэйшн, эсвэл ухаалаг биш утастай хэрэглэгчийн дугаарт ирэх зургаан оронтой тусгай дугаараар дамжуулан хэрэглэгчээ таних боломжийг бүрдүүлсэн байна.

ШУУРХАЙ:ДЭЛХИЙД ДАНСТАЙ “THE HU" ХАМТЛАГ ДЭЛХИЙН ЭНХ ТАЙВАНЫ АЛБАН ЁСНЫ ЭЛЧ БОЛЖЭЭ

ЮНЕСКО-гийн хүндэт шагнал болох “The HU named UNESCO Artist for Peace” шагналыг өнөөдөр монголын цагаар 18:00 цагт гардаж авахаар болжээ. Монгол улсын рок хамтлаг дэлхийд шүтэгдэж уригдаж улам бүр ассаар Дэлхийн Энх тайваны албан ёсны элч болжээ.

БОАЖЯ: НҮҮРСЭН ЯНДАНГҮЙ ПРИУС МАШИНУУДЫГ ЖУРАМЛАНА

"НҮҮРСЭН ЯНДАН" солих, зориулалтын бусаар ашиглаж байгаа нь агаар дахь хүхрийн агууламж өсөхөд тодорхой хэмжээнд нөлөөлж байгаа гэх тооцооллыг мэргэжлийнхэн гаргажээ. Иймээс БОАЖЯ-аас нүүрсэн яндангүй (сольсон) гэх 2246 приус автомашиныг Тээврийн цагдаагийн албанд журамлуулахаар хандсан байна. Мөн нийслэлийн хэмжээнд замын хөдөлгөөнд оролцож байгаа дээрх төрлийн автомашины нүүрсэн яндангийн бүрэн бүтэн байдалд нэгдсэн хяналт шалгалт хийн цаашид бүрэн бус, агаар орчныг бохирдуулахаас хамгаалсан зориулалтын шүүлтүүргүй тээврийн хэрэгслүүд нэмэгдэх нөхцөлийг таслан зогсоож урьдчилан сэргийлэх арга хэмжээ авч ажиллах хүсэлтийг тус яамнаас Цагдаагийн Ерөнхий Газарт хүргүүлсэн байна. Улаанбаатар хотын агаар бохирдуулагч хөдөлгөөнт эх үүсвэрийн тоо жилээс жилд нэмэгдэж, 2022 оны байдлаар улсын хэмжээнд 1.2 сая гаруй автотээврийн хэрэгсэл бүртгэгдсэнээс 25 хувь нь хосолсон хөдөлгүүртэй байгаа аж.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 174