НЭГҮҮН МЭДЭЭ
400 ОРЧИМ САЯЫН ҮНЭТЭЙ ЦОО ШИНЭ ГЭГДЭХ НОГООН АВТОБУС НЬ ЗАСАЖ, ЯНЗАЛСАН ХУУЧИН АВТОБУС БАЙЖЭЭ

Нийслэлийн автозамын түгжрэлийг бууруулах ажлын хүрээнд нийтийн тээврийн парк шинэчлэлийг хийхээр болж 2022,2023 онд нийт 224 шинэ автобусыг үйлчилгээнд гаргасан. Харин хоёрдугаар ээлжийн 80 автобус 2023 оны 9 дүгээр сарын 26-ны өдөр Улаанбаатарт орж ирсэн бөгөөд тус автобус нь БНСУ-ын Young An корпорацын ZYLE Daewoo Bus компанид үйлдвэрлэдэг, 2023 оны шинэ загвар болох Евро-5 стандартынх хэмээн Зорчигч тээврийн нэтгэлээс мэдээлж байв. Гэвч 2023 оны цоо шинэ гэгдэх уг автобус нь засаж, янзалсан хуучин автобус байжээ. Тодруулбал, автобусны хэд хэдэн хэсэг халцарч, будаг нь хуурсан. Хуучирч, элэгдсэн хэсгийг дээрээс нь будсан. арлын дугаарыг гагинаж, дугаарыг нь илүү гаргаж цохьсон болон тоо нь бүдэг байгаа нь хуучин автобус гэдгийг илтгэнэ. Хамгийн гол нь энэхүү ногоон автобусны арлын дугаарыг хөөж үзэхэд 30 жилийн өмнөх зорчигч тээврийн автобус байна. Харин албаныхны хэлж буйгаар Монголд орж ирсэн ногоон автобуснууд бүх эд анги нь БНСУ-ын DAEWOO үйлдвэрийнх. Угсралт нь Вьетнам улсад хийгдсэн. Шинэ автобус гэдгийг нь батлах бүхий л бичиг баримт, хуулга бүрэн. 2009 онд үйлдвэрлэгдэж Монголд парк шинэчлэлтээр ирж байсан автобуснуудтай харьцуулахад энэ удаагийн автобуснууд лед гэрэлтэй" хэмээн тайлбарлав. Захиалгаар 600 ширхэгийг оруулж ирэх ав ав тобусны нэг бүрийн үнэ 400 орчим сая төгрөг юм.

SURPRISE SALE 10% BSB-Д

МОНГОЛЫН ХАМГИЙН ТОМ ЭЛЕКТРОН БАРАА, КОМПЬЮТЕР, ГАР УТАСНЫ ДЭЛГҮҮР БОЛОХ BSB-Н БҮХ САЛБАР ДЭЛГҮҮРҮҮД 9-Р САРЫН 29-НЫ БААСАН, 30-НЫ БЯМБА, 10-Р САРЫН 1-НИЙ НЯМ ГАРАГУУДАД ЕРДӨӨ 3-ХАН ӨДӨР SURPRISE SALE ЗАРЛАЖ БҮХ БАРАА-ГАА 10% ХЯМДРУУЛЖ БАЙНА. ӨӨРӨӨР ХЭЛБЭЛ, BSB-Д ХУДАЛДААЛАГДАЖ БАЙГАА ДЭЛХИЙН ШИЛДЭГ 35 БРЭНДИЙН ХАМГИЙН СҮҮЛИЙН ҮЕИЙН ТЕХНОЛОГИТОЙ 5000 НЭР ТӨРЛИЙН ЭЛЕКТРОН БАРАА, КОМПЬЮТЕР, ГАР УТАСНУУД БҮГД ОДОО МӨРДӨГДӨЖ БАЙГАА БЭЛЭГ УРАМШУУЛАЛ ДЭЭРЭЭ НЭМЭЭД 10% ХЯМДАРЧ БАЙНА! ТЭГЭХЭЭР ЭНЭ БОЛ АЛДАЖ БОЛШГҮЙ ХЯМДРАЛ ЮМ. ХЭРВЭЭ ТА ЗЭЭЛЭЭР БАРАА АВАХЫГ ХҮСВЭЛ 9 САЯ ХҮРТЭЛХ БАРААГ УРЬДЧИЛГАА ТӨЛБӨРГҮЙ, ХАМГИЙН БАГА 1,8%-ИЙН ХҮҮТЭЙ ЛИЗИНГИЙГ ЕРДӨӨ 10-ХАН МИНУТАНД ГАЗАР ДЭЭР НЬ ШУУРХАЙ ШИЙДЭЖ ӨГЧ БАЙНА. МӨН STOREPAY, POCKETZERO, SIMPLE, ХААН БАНК, ZEEL ME, NUMUR ЗЭРЭГ АППЛИКЕЙШНЭЭР ОДОО АВААД ДАРАА ТӨЛӨХ ХЯЛБАР НӨХЦӨЛТЭЙГӨӨР ХҮССЭН БАРААГАА ХУДАЛДАН АВАХ БОЛОМЖТОЙ. SURPRISE SALE 10%-ИЙН ХЯМДРАЛ НЬ 9 САРЫН 29,30; 10 САРЫН 1-НИЙ БААСАН, БЯМБА, НЯМ ГАРАГУУДАД ЗӨВХӨН 3-ХАН ӨДӨР ЯВАГДАЖ БАЙГАА ТУЛ ТА БҮХЭН ӨӨРТ ОЙРХОН BSB- ГИЙН САЛБАР ДЭЛГҮҮРҮҮДЭЭР ЗОЧИЛЖ ЭНЭХҮҮ ХУДАЛДААНД АМЖИЖ ОРОЛЦООРОЙ. ДАРХАН, ЭРДЭНЭТ, ДАЛАНЗАДГАД ХОТУУД ДАХЬ BSB-ГИЙН САЛБАР ДЭЛГҮҮРҮҮДЭД МӨН АДИЛ ЯВАГДАЖ БАЙНА. ЭЛЕКТРОН БАРАА ҮЗЭХ: КОМПЬЮТЕР, ПРИНТЕР ҮЗЭХ: ГАР УТАС ҮЗЭХ: САЛБАР ДЭЛГҮҮРҮҮДИЙН ХАЯГ БАЙРШИЛ ХАРАХ: ХАРИЛЦАХ УТАС: 7722-0272 SURPRISE SALE 10% ЗӨВХӨН BSB-Д

ХҮҮХДЭЭ ҮРЧЛҮҮЛНЭ ГЭХ МЭДЭЭЛЛИЙН ДАГУУ ШАЛГАЛТЫН АЖИЛЛАГААГ ЭХЛҮҮЛЛЭЭ.

ХҮҮХДЭЭ ҮРЧЛҮҮЛНЭ ГЭХ МЭДЭЭЛЛИЙН ДАГУУ ШАЛГАЛТЫН АЖИЛЛАГААГ ЭХЛҮҮЛЛЭЭ. ОЛОН НИЙТИЙН ЦАХИМ СҮЛЖЭЭНД НЭР БҮХИЙ ИРГЭНЭЭС НИЙТЛЭГДСЭН "ЭЦЭГ НЬ ТЭЖЭЭЖ ЧАДАХГҮЙ ҮРЧЛҮҮЛНЭ" ГЭХ МЭДЭЭЛЭЛ 2023 ОНЫ 09 ДҮГЭЭР САРЫН 29-НИЙ ӨДӨР НИЙТЛЭГДЖЭЭ. ХӨВСГӨЛ АЙМГИЙН ЦАГДААГИЙН ГАЗРААС АЙМГИЙН ГЭР БҮЛ, ХҮҮХЭД, ЗАЛУУЧУУДЫН ХӨГЖЛИЙН ГАЗАРТАЙ ХАМТРАН ЭНЭ МЭДЭЭЛЛИЙН ДАГУУ ХҮҮХДИЙН ЭРХ ЗӨРЧИГДСӨН ЭСЭХ, ГЭМТ ХЭРЭГ, ЗӨРЧЛИЙН ШИНЖТЭЙ ЭСЭХИЙГ ТОГТООХООР ШАЛГАЛТЫН АЖИЛЛАГАА ЯВУУЛЖ БАЙНА. ДЭЭРХ ХҮҮХДИЙН ХУВЬД ХҮҮХДИЙН ЭРХИЙН ТУХАЙ, ХҮҮХЭД ХАМГААЛЛЫН ТУХАЙ ЗЭРЭГ ХУУЛЬД ЗААСАН ЭРХ НЬ ЗӨРЧИГДСӨН ЭСЭХ, ХҮҮХЭД ХАМГААЛЛЫН ХАРИУ ҮЙЛЧИЛГЭЭНД ХАМРУУЛАХ ШААРДЛАГАТАЙ ЭСЭХИЙГ ХАМТАРСАН БАГААР ХЭЛЭЛЦЭЖ, ШААРДЛАГАТАЙ ТОХИОЛДОЛД ХҮҮХДИЙГ ХАМГААЛАЛТАД АВАХ ЗЭРГЭЭР ХОЛБОГДОХ АЖИЛЛАГААГ ХИЙХ ЮМ.

ЦЕГ: ДОРНОД АЙМАГТ НАС БАРСАН ДОЛООН НАСТАЙ ХҮҮХДИЙН ХЭРЭГТ ТҮҮНИЙ ХОЙД ААВ 34 НАСТАЙ Б-Г ЦАГДАН ХОРЬЖ ШАЛГАЖ БАЙНА

Дорнод аймагт эрэн хайж байсан долоон настай хүүгийн цогцсыг дэрсэн дундаас олсон талаар Цагдаагийн Ерөнхий Газар (ЦЕГ)-аас мэдээлэл өгөв. ЦЕГ-ын Хэвлэл, мэдээллийн төвийн мэргэжилтэн, цагдаагийн ахмад Э.Энхзаяа "Энэ оны есдүгээр сарын 26-ны 21:00 цагийн орчимд Дорнод аймгийн цагдаагийн газарт “Миний долоон настай хүү оршин суух газраасаа есдүгээр сарын 25-наас хойш алга болсон” гэх дуудлага, мэдээлэл бүртгэгдсэн. Тухайн хүүхдийг оршин суух хаягаасаа ор сураггүй алга болсон гэх мэдээллийн дагуу бага насны хүүхдийг эрэн хайх ажиллагааг шуурхай зохион байгуулсан. Эрэн сурвалжлах ажиллагааны хүрээнд өгөгдсөн мэдээллийн дагуу энэ сарын 28-ны 16 цагийн орчим, тус сумын гуравдугаар багийн нутагт Хөгшир гэх газрын ойролцоо, Хэрлэн голоос 400м орчим зайд долоон настай хүүхдийг нас барсан байдалтай байгааг олж тогтоосон харамсалтай мэдээлэл байна. Хүүг амиа алдсан шалтгаан нөхцөлийг тогтоохоор цагдаагийн байгууллага олон талт арга хэмжээ авч байна. Хэрэгт холбогдуулан 34 настай иргэн Б-г Эрүүгийн хуулийн 27.10 болон 27.11 зүйлд зааснаар буюу авто тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний аюулгүй байдал, ашиглалтын журам зөрчсөн, авто тээврийн гэмт хэрэг үйлдсэн жолооч хэргийн газрыг зориуд орхиж зугтаасан гэх эрүүгийн хэрэг үүсгэж цагдан хорьсон. Тухайн хэрэгт холбогдогч иргэн Б, талийгаач хүүгийн оршин суух газраасаа алга болсон өдрөөс хойших хугацааны зам, маршрутыг шалгаж, цагдаагийн байгууллагаас холбогдох бүхий л ажиллагааг хийж байгаа. Өөрөөр хэлбэл мөрдөн шалгах ажил үргэлжилж байгаа учраас дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөх боломжгүй байна. Тухайн аймгийн нутаг дэвсгэрт байрлуулсан хяналтыг камерыг цагдаагийн байгууллагын 25-30 алба хаагчдын бүрэлдэхүүнтэйгээр шуурхай эрэн сурвалжлах ажиллагааг нэн даруй зохион байгуулсан. Хяналтын камерт хадгалагдан үлдсэн бичлэгүүдийг бичиж авсан. Онцгой байдлын ерөнхий газраас есдүгээр сарын 28-ны өдөр хүч нэмэгдүүлэн оролцсон. Энэ асуудлаар бага насны хүүхэд амиа насаа хэргийг шалгах ажил үргэлжилж байгаа тул үүнээс илүү дэлгэрэнгүй мэдээлэл өгөх боломжгүй" гэлээ.

“BRAVO CIRCUS-3” ОЛОН УЛСЫН ЦИРКИЙН ТОГЛОЛТЫН ТАСАЛБАР БОРЛУУЛАЛТ ӨНДӨРТЭЙ БАЙНА

Монголын үзэгчдийг баясгахаар, олон улсын тайзнаас шилэгдэн ирж буй циркийн уран бүтээлчид "BRAVO Circus 3" тайзнаа тоглохоор болсон талаар бид мэдээлсэн. Тодруулбал, ирэх аравдугаар сарын 13-ны өдрөөс эхлэн 22-ныг дуустал Монгол бөхийн өргөөнд өдөр бүр тоглогдох юм. Тэгвэл тус тоглолтын тасалбарын борлуулалт өндөр байгаа аж. Тиймээс бяцхан хүүхдүүдээ баярлуулахыг хүсвэл тасалбарыг Ticket.mn сайтаар амжин захиалаарай. Энэ удаагийн тоглолтод Авьяаслаг тэмээн хяруул, үзэсгэлэнт тогос, аварга могой, хөөрхөн нохойнууд, ухаалаг ямаа гэх зэрэг маш олон төрлийн амьтад авьяасаа үзүүлнэ. Мөн Итали, Франц, ОХУ, Турк, Туркменистан, Этиоп, Казакстан, Гүрж, Киргиз мөн Монгол улсын шилдэг үзүүлбэрүүд, ТВ шоу уралдааны одод үзэгчид та бүхнийг баясгах болно. Тасалбарын үнэ: ВИП Тасалбар 50,000₮ Энгийн Тасалбар 30,000₮

ИРГЭН Д.МӨНХ-ЭРДЭНИЙН ЭХНЭР ХҮҮХДҮҮДТЭЙГЭЭ ӨЛСГӨЛӨН ЗАРЛАНА !

Шүүхээс иргэн Д.Мөнх-Эрдэнийг гэм буруутай тооцож, нэг жил арван сарын хорих ял оноосон. Саяхан давж заалдах шатны шүүхээс анхан шатны шүүхийн шийдвэрийг хэвээр үлдээсэн юм. Д.Мөнх-Эрдэнэ Зүүн хараа дахь 413-р хорих ангид шилжүүлсэн байна. Тэгвэл түүний ар гэрээс Ерөнхий сайд болон Хууль зүй, дотоод хэргийн сайд Х.Нямбаатар нарт хандан Зүүн хараагийн хорих ангийн дарга А.Батхуяг нь Д.Мөнх-Эрдэнийг дарамталж, сүрдүүлж байна, ар гэрийнхэнтэй нь төлөвлөгөөт уулзалтад оруулахгүй байгааг талаар мэдээлжээ. Түүнчлэн Д.Мөнх-Эрдэнийн эхнэр Д.Баянжаргал арваннэгдүгээр сарын 5-наас өмнө нөхрийг нь суллаж, өвчтэй аав ээжтэй нь уулзуулахгүй бол Төв талбай дээр хүүхэдтэй хамт өлсгөлөн зарлахаа мэдэгдэв. Тэрээр "Хэд хэдэн удаа хагалгаанд орж, өвдөж зовж яваа хөгшин настай аав ээжийг нь, энхрий бяцхан үрсийг нь бодоод хуулийн дагуу 2013-11-05-нд магадланд орохоор нь шоронгоосоо суллаж өгөхийг хичээнгүйлэн гуйя. Үгүй бол би бяцхан үрстэйгээ Монгол Улсын Үндсэн Хуулинд заасны дагуу арваннэгдүгээр сард үзэл бодлоо илэрхийлж Төрийн ордны өмнө, Төв талбайд суулт хийж, өлсгөлөн зарлах болно. Ард иргэд маань дэмжих байлгүй… Зүгээр л эр нөхөртэйгөө элэг бүтэн амьдармаар байна. Шоронгоос нөхрийг минь суллавал тэр лайв энэ тэрийг нь хийлгэхгүй гэж аав ээжийнх нь хамт амлаж байна Санаа зоволтгүй. Нөхөр маань аав ээж, эхнэр хүүхдүүдийнхээ хамт байхын тулд үгэнд минь орох байлгүй дээ. МУ-ын иргэн Д.Мөнх-Эрдэнийн Эхнэр Д.Баянжаргал" гэжээ.

“BRAVO CIRCUS #3” 10-р сарын 13-ны өдөр Улаанбаатар хотод

“BRAVO CIRCUS #3” 10-р сарын 13 -ны өдөр Улаанбаатар хот, #МонголБөхийнӨргөөнд албан ёсоор нээлтээ хийх өдөр ойртсоор байна Энэ удаагийн тоглолтонд олон төрлийн амьтад ирж байгаа нь өмнөх тоглолтуудаас онцлог бөгөөд ӨХӨӨРДӨМ ИЛБЭНХ хүүхдүүдэд өөрийн авьяас чадвараа үзүүлэнэ. Тасалбар үнэ 30'000₮ Тасалбар худалдан авалтыг дээрээс. Монголын үзэгчдийг баясгахаар, олон улсын тайзнаас шилэгдэн ирж буй шинэ уран бүтээлчид маань BRAVO Circus #3 тайзнаа тоглоход бэлэн боллоо. Энэ удаагийн тоглолтод Авьяаслаг тэмээн хяруул, үзэсгэлэнт тогос, аварга могой, хөөрхөн нохойнууд, ухаалаг ямаа гэх зэрэг маш олон төрлийн амьтад авьяасаа үзүүлнэ

MEGA БОНУСТАЙ MEGA SALE

“МЕГА БОНУС-тай MEGA SALE ” BSB-д эхэллээ ! Хамгийн том электрон барааны дэлгүүр болох BSB -д бүх электрон бараа, компьютер, гар утас нууд 5-8%-ийн МЕГА БОНУС-тай боллоо. Та худалдан авалт бүртээ 5-8%-ийн МЕГА БОНУС цуглуулж, цуглуулсан МЕГА БОНУС-аа дараагийн худалдан авалтандаа 100% ашиглах боломжтой. Хэрвээ та зээлээр бараа авахыг хүсвэл BSB -гийн салбар дэлгүүрүүдэд урьдчилгаа төлбөргүй, хамгийн бага 1.8%-ийн хүүтэй лизингийг газар дээр нь 10-хан минутанд шуурхай олгож байна. “МЕГА БОНУС-тай MEGA SALE ” худалдаа нь 10 -р сарын 15-ныг дуустал явагдах тул та өөрт ойрхон BSB -гийн салбар дэлгүүрүүдээр зочилж хамгийн олон төрлийн гэр ахуйн электрон бараа, компьютер, гар утаснуудаас сонголтоо хийгээрэй. Нэмээд дуулгахад, Дархан, Эрдэнэт, Даланзадгад хотууд дахь BSB -гийн салбар дэлгүүрүүдэд ч бас энэхүү худалдаа мөн адил явагдаж байна. Электрон бараа үзэх : Компьютер үзэх: Гар утас үзэх: Салбар дэлгүүрүүдийн хаяг байршил харах: Харилцах утас: 7722-0272 “МЕГА БОНУС-тай MEGA SALE ” Зөвхөн BSB-д

СЭЛЭНГЭ АЙМГИЙН ТӨВД ТӨМӨР ЗАМЫН ХОНГИЛОН ГАРЦ БАРИВ

ТӨМӨР ЗАМЫН ГАРМААР НЭВТРЭХДЭЭ ЖОЛООЧ НАР ӨӨРСДИЙН АНХААРАЛ БОЛГООМЖГҮЙ ҮЙЛДЛЭЭСЭЭ БОЛЖ ГАЛТ ТЭРГЭНД МӨРГҮҮЛЭХ ТОХИОЛДОЛ НЭГ БУС УДАА ГАРДАГ .“ УЛААНБААТАР ТӨМӨР ЗАМ ” ХНН - ИЙН ЗҮГЭЭС НИЙСЛЭЛ БОЛОН АЙМАГ ОРОН НУТГИЙН УДИРДЛАГАТАЙ ХАМТРАН ТӨМӨР ЗАМЫН ГАРМААР НЭВТРЭХ ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЭЛ , ЯВГАН ЗОРЧИГЧДЫН АЮУЛГҮЙ БАЙДЛЫГ ХАНГАХ ЗОРИЛГООР ИЖИЛ БУС ТҮВШНИЙ ОГТЛОЛЦОЛ БҮХИЙ ХОНГИЛОН ГАРЦЫГ БАРИХ АЖЛЫГ ШАТ ДАРААТАЙ ХЭРЭГЖҮҮЛЖ ИРСЭН . ЭНЭ УДАА УБТЗ - ЫН ДАРГА Х . ХЭРЛЭН , СЭЛЭНГЭ АЙМГИЙН ЗАСАГ ДАРГА Н . ЛХАГВАДОРЖ НАРЫН БАЙГУУЛСАН ХАМТЫН АЖИЛЛАГААНЫ САНАМЖ БИЧГИЙН ХҮРЭЭНД ХОЁР ТАЛЫН ХӨРӨНГӨ ОРУУЛАЛТААР СЭЛЭНГЭ АЙМГИЙН СҮХБААТАР СУМЫН 8- Р БАГИЙН НУТАГ ДЭВСГЭРТ ОРШИХ ТӨМӨР ЗАМЫН 25- Р КМ - ЫН 1- Р ЗУУТАД БАЙРЛАХ ГАРМЫГ ИЖИЛ БУС ТҮВШНИЙ ОГТЛОЛЦОЛ БҮХИЙ ХОНГИЛОН ГАРЦ БОЛГОН ӨӨРЧИЛЖ БАРИХ АЖЛЫГ УБТЗ - ЫН ХАМТ ОЛОН БОГИНО ХУГАЦААНД ХИЙЖ ДУУСГАЛАА . ХӨДӨЛГӨӨНИЙ АЧААЛАЛ ӨНДӨР ТУС ГАРМЫГ ХОНГИЛОН ГАРЦ БОЛГОН ӨӨРЧИЛСНӨӨР ТӨМӨР ЗАМЫН АЮУЛТАЙ БҮСЭЭР НЭВТРЭХ ТЭЭВРИЙН ХЭРЭГСЭЛ , АРД ИРГЭДИЙН АЮУЛГҮЙ БАЙДАЛ БҮРЭН ХАНГАГДАЖ БАЙГАА ЮМ .

Ц.АДЪЯАСҮРЭН: ЕВРО 5-ЫГ ОРУУЛЖ ИРВЭЛ ТАТВАРЫН ХӨНГӨЛӨЛТ ҮЗҮҮЛДЭГ БОЛОХ ХЭРЭГТЭЙ

Улаанбаатар хотын агаарын бохирдлыг бууруулах арга замын талаар БОАЖЯ-ны сайд асан Ц.Адъяасүрэнтэй ярилцлаа. Түүний хувьд хувьд 1970 оноос өнөөдрийг хүртэл 53 жил байгаль орчины салбарт ажиллаж буй. ----------------------------------------------------- -Байгаль орчин, экологийн чиглэлээр олон жил ажиллаж яваа хүний хувьд танд агаарын бохирдлыг бууруулах ямар шийдэл байна вэ ? -Ихэнх судлаачид агаарыг хамгийн их бохирдуулж байгаа хүчин зүйлээр гэр хорооллыг нэрлэдэг. Гэхдээ бидний судалгаанаас харахад агаарын бохирдлын 70 орчим хувь нь гэр хороолол, 20 хувь нь цахилгаан станц, үлдсэн хувь нь автомашинаас гарах утаа байгаа юм. Тиймээс агаарын бохирдол үүсгэж байгаа хүчин зүйлсээс бид төлбөр авч байж утааг бууруулна. Энэ бол агаарын бохирдлыг бууруулах хамгийн чухал шийдэл шүү. Олон улсын байгаль хамгаалах гол арга бол энэ. -Таны хэлсэнчлэн агаарын бохирдлын асуудал дээр автомашины талаар дурдахгүй өнгөрч болохгүй. Өнөөдөр монголчууд АИ-92 буюу Евро-2 стандартын шатахууныг хэрэглэж байна. Гэвч "Уг шатахуун нь хүхрийн агууламж өндөр учраас агаарын бохирдолд нөлөөлдөг. Харин Евро 5-ыг хэрэглэх юм бол хүхрийн хэмжээ 50 дахин буурах" талаар аль 2013 онд Агаарын бохирдлыг бууруулах дэд хороон дээр яригдаж байж. Та үүнтэй санал нийлэх үү. -Бид 2016-2018 онд судалгаа хийсэн. Манай улсад хөдөлгөөнд оролцож байгаа дийлэнх автомашин 20-оос дээш жил явчихсан хуучин машинууд. Автомашины ашиглах хугацааг тав, таван жилээр гурван мөчлөгт хуваадаг. Эхний мөчлөгтөө автомашин нь үйлдвэрийн баталгаатай, техникийн бүхий л стандартыг хангадаг, утаан дахь хорт хий анхны түвшиндээ, бас эвдрэл гэмтэл ч бараг гардаггүй. Хоёр дахь мөчлөгтөө буюу 5-10 жилийн насжилттай автомашинууд ихэвчлэн хоёр дахь эзэндээ очсон, хорт хийн горим алдагдсан, эвдрэл гэмтэл гарах нь элбэг болдог. Ихэнх улс орон ийм автомашиныг экспортлох арга замыг хайж, автомашины татвар, даатгалыг өндрөөр тогтоож эхэлдэг. Харин гурав дахь таван жилээс сүүлчийн мөчлөг эхлэж ойр ойрхон эвдэрч, хорт утааны хаягдал өсч, сэлбэг хэрэгслийн олдоц багасдаг. Эдгээр машинууд дээр нэмээд автобусууд асар их хэмжээний хүхэр ялгаруулж байгаа. Харьцуулж хэлбэл, Евро-5 стандарт нь Евро-2 стандартаас 40 дахин бага хүхрийн агууламжтай. Хоорондоо асар их ялгаатай байгаа биз. Манай хөрш ОХУ, Хятад хоёр 2017 оноос эхлээд Евро-5 стандартад шилжсэн. Евро-2 стандартын шатахуун бол хамгийн муу чанартай нь шүү дээ. Дэлхий нийт Евро-5 стандарт руу шилжчихээд байна. Евро-2 шатахуунаар 100 км газар 10 литрийг зарцуулдаг байсан бол жаахан үнэтэй Евро-5 шатахуунаар 6-8 литрийг нь зарцуулна. Ингээд үнийн зөрүүнээс хожоо гарна. Өртөг зардлыг тооцоог ингэж л хийх ёстой. Сайн чанарын шатахуун хэрэглэвэл утаа багасна. Автомашин эвдрэхгүй, хүн амын эрүүл мэндийн асуудал эерэг үр дүн их гарна. Сайн чанарынх нь юм сайн л байдаг байхгүй юу. -Уг нь салбар яамд нь 2019 онд Евро-5 стандарттай шатахууны хэрэглээг 50 хувьд хүргэх зорилт тавиад байсан шүү дээ. Гэвч өдийг хүртэл ажил хэрэг болсонгүй. Шалтгаан нь юу байв. Мэдээж иргэд үнэ хямдаар нь Евро-2 хэрэглэж байгаа нь нөлөөлж байгаа байлгүй. -Тийм ээ яригдаж байсан. Шатахуун импортлогч компаниудад төр шахалт үзүүлэхгүй байна. Эдийн засгийн шахалт өгөх ёстой. Тухайлбал, Евро 5-ыг оруулж ирвэл татварын хөнгөлөлт үзүүлж, Евро 2-ыг оруулж ирвэл татварыг нь нэмэгдүүлэх ёстой. Иргэд хямдыг нь хэрэглээд байгаа учраас манай хэрэглээ өсөхгүй байна. Хэрэглээгээ өсгөхийн тулд хэрэглэгч дээр ирж байгаа ачааллыг нь тэнцвэржүүлээд өгвөл Евро-5 руу хүссэн, хүсээгүй шилжинэ. Ингэхдээ Евро-3, 4 гэж дамжилгүй шууд Евро-5 руу шилжих хэрэгтэй. Манайхан өнөөдөр л болж байвал маргааш, нөгөөдөр хамаагүй мэт амьдарч байна. Ингэж болохгүй. -Монгол Улсын хувьд газрын тосны бүтээгдэхүүний импортоос 100 хувь хараат байгаа нь гадаад худалдааны тэнцэлд муугаар нөлөөлөхөөс гадна бараа бүтээгдэхүүний үнийн өсөлт, инфляцийг хөөрөгдөх гол хүчин зүйл болж байгаа. Тиймдээ ч шатахууны үнийг “хазаарлах” ганц найдвар нь Монгол Улс газрын тос боловсруулах үйлдвэртэй болох. Тус үйлдвэр 2027 онд ашиглалтад орохоор дотоод хэрэгцээний 60 хувийг Евро-5 стандартын шатахуунаар хангана гэх юм билээ. -Мэдээж бидэнд газрын тос боловсруулах үйлдвэр маш их хэрэгтэй. Уг нь анх 2023 онд ашиглалтад орно гэж байсан бол хойшилсоор 2027 онтой золгох нь. Хугацаандаа л ашиглалтад ороосой гэж найдаж байна. Импортын шатахууны үнээр талхныхаа үнийг “удирдуулсаар” байгаа бидэнд үүнээс илүү хэрэгтэй зүйл үгүй. Хэрэгцээний 60 хувийг Евро-5 стандартын шатахуунаар хангах эсэхийг цаг хугацаа харуулна биз дээ. Хангавал сайн л байна. Дээр ярьсан олон асуудлыг шийдвэрлэнэ шүү дээ. Гэхдээ л агаарын бохирдлыг бид эдийн засгийн хөшүүргээр л өөрчлөхөөс өөр аргагүй. - Агаарын бохирдолтой халамжаар тэмцэхгүй - -Таны ярьж байгаагаар бол гэр хорооллын иргэдээс эхлээд орон сууцанд амьдардаг иргэд бүгд агаарын бохирдлын төлбөр төлнө гэсэн үг үү. -Тийм ээ. Тийм л зарчим үйлчлэх хэрэгтэй. У.Хүрэлсүх Ерөнхий сайд байхдаа зоригтой шийдвэр гаргаж, шахмал түлш рүү орсон нь сайн хэрэг. Гэхдээ энэ түлшний чанарын асуудлыг ярьвал өөр хэрэг. Нүүрсэнд асар их химийн бодис агуулагддаг. Олон улсад энэ болгоныг арилгасны дараа ууталдаг. Өөрөөр хэлбэл, нүүрсийг халаахаар дэгдэмхий хий нь гараад явчихна. Аль эсвэл шохойтой урвалд оруулж хүхэрлэг хийг нь арилгаж хэрэглэдэг. Харин Монголд бол зүгээр авчираад шахаад л савлаад ууталдаг. Нэг ёсондоо хар аргаар л яваад байна гэсэн үг. Манайд түүхий нүүрсийг боловсруулах эхний арга нь зөв боловч боловсруулалт нь буруу. Бид шахмал түлшээ сайжруулж зуухаа шинэчилж боловсронгуй болгох хэрэгтэй. Ганц түлшээр, эсвэл ганц зуухаар энэ асуудал шийдэгдэхгүй. Хоёуланг нь зэрэг авч явж байж энэ асуудал шийдэгдэнэ. Өөр нэг асуудал нь гэр хорооллыг барилгажуулахаас өөр аргагүй. Гэхдээ хүний газрыг "булааж" аваад орон сууц барих нь нэг шийдэл юм шиг харагдаж байгаа боловч эцсийн дүндээ шийдэл биш. Газар орон сууцнаас илүү үнэ цэнэтэй. Өнөөдөртөө газар өмчлөлийн үнэ цэнийг иргэд ойлгохгүй байгаа учраас газар үнэгүй юм шиг харагдаад байгаа юм. Газар жил ирэх тусам үнэтэй үл хөдлөх хөрөнгө болно. Тиймээс агаарын бохирдлыг бууруулахад нэгдүгээрт, эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгох, технологийн шинэчлэл, эдийн засгийн хөшүүрэг, мэдээлэл мэдлэг, олон нийтийн оролцоо чухал. Дээрх таван зүйлийг иж бүрэн хэрэгжүүлсний эцэст бид агаарын бохирдолтойгоо тэмцэж байна гэсэн үг. Түүнээс аль нэгийг нь дэмжчихээд бусдыг нь хаячихаж болохгүй. Дэлхий нийтийн жишиг ч ийм. -2021 онд насжилт өндөртэй автомашины импортын татвар, даатгалын төлбөр, лизингийн хүүг нэмэгдүүлэх талаар Зам, тээврийн хөгжлийн сайд асан Б.Энх-Амгалан яриад иргэдийн ихээхэн эсэргүүцэлтэй тулгарч, шийдвэрээсээ буцсан удаатай. Тэгэхээр иргэдээс агаарын бохирдлын төлбөр авна гэвэл шулуухан хэлэхэд бүтэхгүй байх. Сонгууль ч дөхөж байна. Эрх баригчид иргэдээс оноо авахаа л бодно шүү дээ. -Бид хандлагаа өөрчлөх цаг болсон. Өнөөдөр тэр хөгшин юм, тэр ядуу юм гээд түлэх түлшийг нь хүртэл үнэгүй өгч байна. Агаарын бохирдолтой халамжаар тэмцэхгүй. Улаанбаатар хот өндөр төлбөртэй буюу даацыг нь дааж байж хүмүүс амьдрах ёстой. Түүнээс биш Улаанбаатар ядуучуудын бөөгнөрлийн хот биш. Улсын нийслэл хот цэвэр цэмцгэр байх ёстой. Үүний тулд шаардлагаа тавих нь зүйн хэрэг. Нийслэл хотод амьдарч байгаа иргэд агаарын бохирдлын төлбөр төлдөг болох ёстой. Тэрхүү төлбөрийг хяналттайгаар утааг бууруулахад дэд бүтэц, инженерийн шугам сүлжээ байгуулахад зарцуулдаг байх. Үүн дээр нэмээд мэдээж олон нийтийн хяналт маш чухал. Ерөөсөө энэ хууль эрхзүйн орчныг бүрдүүлж байж бид утаанаас сална. - Сүүлийн асуулт. Таны хувьд 1996-1998 онд Байгаль орчин, аялал жуулчлалын яамны сайдаар ажиллаж байсан. Тухайн үед агаарын бохирдлын төлбөрийн асуудал яригдах хэмжээнд утаа их байгаагүй юу. -Тэр үед агаарын бохирдол харьцангуй бага байсан. Миний санаж буйгаар 580 мянган хүнтэй байсан. 2011 онд АН засаг барьж байсан. Тэр үед Агаарын бохирдлын төлбөрийн хуулийг оруулж ирж байсан. Тухайн үед хэн билээдээ БОАЖЯ-ны сайд асан Л.Гансүхийг "Чи хуулийн төслөө татаж ав яах гэж ард иргэдийн нуруун дээр ачаа өгч байгаа юм" гэж загинаад. Дараа нь сонгогдсон дүүргээсээ гарч чадахгүй нь гээд ард түмэнд сайн хүн болж харагдах гэсний эцэст тус биш ус болсон шүү. Энийгээ өөрсдөө мэдэхгүй байгаа байх. Тэгж шахаад хуулийг татаж авахуулсан. Цэвэр агаарын сангийн мөнгийг нүүрсний уурхайгаас бүрдүүлдэг хууль хийсэн. Гэтэл нүүрсний уурхай бохирдол гаргаж байгаа эх үүсвэр мөн. Инээдтэй байгаа биз дээ. Тэр үед манай Засгийн газар Агаарын бохирдлын төлбөрийн хуулийг дахиж оруултал цаг нь болоогүй гэх шалтгаанаар УИХ буцаасан. Засгийн газар ч мөнгөгүй байсан. УИХ цалингаа ч тавьж чадахгүй. Эрдэнэтийн зэсний үнэ 1200 ам.доллар хүртлээ унасан. Тухайн үед улсын төсөв 300-400 сая төгрөг байсан бол одоо хичнээн ч их наядаар яригдаад байгаа юм. Бид Улаанбаатар хотын механик өсөлтийг өсгөхгүй байх тал дээр анхаарч байсан ч сүүлдээ үнэхээр дийлээгүй. -Ярилцсанд баярлалаа. Э.СОСОРБУРАМ

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 237